SEO Uzmanı
SEO Uzmanlığı Nedir ve Nasıl Başarılı SEO Uzmanı Olabilirsiniz?
SEO Uzmanı Nedir?
Günümüzde çoğu şirketin bir web sitesi veya bir tür çevrimiçi varlığı olduğundan, içeriklerini çevrimiçi olarak daha görünür kılmak (daha fazla kişiye ulaşmak) için web sitesi temelleri iyi bir SEO Uzmanı tarafından atılması gerekir. Bu nedenle SEO Uzmanı rolü, web sitesi olan veya çevrimiçi içerik yayınlayan herhangi bir kuruluşla ilgili olduğunu belirtebiliriz.
Bir SEO Uzmanının genel hedefi, bir web sitesine daha fazla trafik çekmek ve web sitelerini analiz edip inceleyerek, daha iyi kullanıcı deneyimi oluşturmak üzerine kuruludur.
Profesyonel Dijital Pazarlama Dünyasına Giriş Yapın
SEO Nedir SEO Uzmanlığı Yolculuğunuzu Başlatın
SEO Nedir, Tüm Türkiye’ye hizmet vermeye başladı. Şehrinizde anlaşmalı SEO uzmanlarımız ile SEO sürecinizi en başarılı şekilde yönetmekteyiz.
SN iş ortağı SEO uzmanlığı alımlarımız şu an aktiftir. Bu kısımda şehrinizle ilgili anlaşmalı SEO uzmanımız yoksa yandaki başvuru formundan iş ortaklığı anlaşması sağlayabilirsiniz.
SEO Uzmanlarımız ile Whatsapp üzerinde kordine oluyoruz. Aynı zamanda anlaşmalı iş ortağımızla beraber SEO süreçlerini yönetmekteyiz.
SEO Nedir İş Ortağı olarak kendi şehrinizde SEO çalışmaları almaya başlayın. SEONedir iş ortaklığı programımız sayesinde profesyonel çalışmalar beraber imza atalım.
SEO Uzmanlığı İş Ortaklığı Başvuru Formu
SEO Nedir Bir Türk SEM İştirakidir
Çalışma Stratejimiz
SEO Nedir olarak İstanbul dışındaki iller için SEO çalışmalarını anlaşmalı SEO uzmanlarımız ile yürütmekteyiz. Merak etmeyi temel SEO stratejisi yine kendi ekibimiz tarafından belirlenmektedir. Anlaşmalı SEO uzmanlarımız şu temel görevleri üstlenir;
- SEO Stratejisinin Hayata Geçmesini
- Müşteri Diyalogu
- Raporlama ve Site Takibi
- İçerik ve Site Geliştirmeleri
- Temel SEO Adımları
SEO Uzmanlarımız
Tahir Dinç
CEO
Hakan Alp Türker
SEO Expert
SEO Uzmanlığına Giriş
İnsanlar arama motorlarına birşeyler yazıyor ve aradıkları içeriklere ulaşıyor. Bir çok insan bu sistemin arkasındaki sıralama mantığını merak etmiyor. Fakat; arama motorlarında daha görünür olmak isteyen firmalar için hizmet sağlayan bir iş dalı var. Türkçesi SEO Uzmanlığı.
İngilizce olarak SEO hem bir iş dalı hem bir çalışma alanıyken; Türkçe’de SEO bir iş dalı, SEO uzmanlığı ise bir meslek tanımıdır. Biz bu kısımda SEO uzmanlarının gün içerisinde neler yaptığını ve nasıl SEO uzmanı olunacağı konusuna değineceğiz. Yazının uzun olması sizi korkutmasın, biz konuyu en sade ve kısa haliyle sizlere açıkladık.
Arama motorları üzerinden firmanıza daha fazla mı müşteri gelsin istiyorsunuz?
SEO uzmanlığının devreye girdiği yer burasıdır.
Gerçek şu ki web sitelerinin ve web sayfalarının iyi bir arama motoru sıralamasına sahip olmasını sağlamak için organik aramanın tüm ayrıntılarını ve inceliklerini gerçekten bilmeniz gerekir. Bilgili işletmeler, arama sonuçları sayfasında yeni müşterilere ulaşmak için temel bilgilerden daha fazlasını bilen bir personele ihtiyaçları olduğunu biliyorlar ve bu nedenle, bunun gerçekleşmesi için bir SEO uzmanı ile çalışırlar.
Sonuç olarak SEO uzmanlarına olan talep günümüzde oldukça fazla. Smart Insights ve CMO.com’a göre SEO uzmanlığı en çok talep gören dijital pazarlama becerisidir. Indeed.com’a göre ABD’de 10.300’den fazla, İngiltere’de ise 8.400 SEO Uzmanı ile ilgili iş arayan firma var. Ülkemizde ise bu oran Indeed’da 52, Kariyer.net’de ise 152 civarında seyrediyor.
SEO veya dijital pazarlamayla ilgileniyorsanız ve kariyerinizi bir sonraki seviyeye taşımanın bir yolunu bu yazımızda sizlere bahsedeceğiz. SEO uzmanları web sitelerini optimize eder ve çeşitli platformlardaki içeriği ve bağlantıları yönetir. Bu heyecan vericidir ve bazen stresli bir iştir.
Bir SEO uzmanının rolü ve her gün üstlendikleri görevler hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.
Pek çok insan, aramayı bir araç olarak görüyor, arıyoruz ve aradığımızı buluyoruz. Bir çok insan için bu işin hikayesi tamamen bu kadar.
SEO, hem küçük firmalar hem de devasa küresel holdingler için pazarlamanın ise ayrılmaz bir parçası. Dünyada çok az kişi bunu ayrıntılı olarak inceliyor ve meslek haline getirmiş. İşte bu kısımda bu arama motoru işini meslek haline getirmiş pazarlama uzmanlarına değineceğiz.
Çoğu pazarlamacı, bazı web sayfalarına serpiştirilmiş birkaç anahtar kelimenin işe yarayacağını düşünme eğilimindedir, ancak başarılı bir SEO uzmanı için durum bundan çok daha fazlasıdır.
SEO Uzmanı Olmak İçin Gereken Beceriler
Başarılı bir SEO Uzmanı olmak için aşağıdaki becerilere sahip olmanız gerekir:
1. Analiz
Bir SEO Uzmanının sahip olması gereken en temel becerilerden birisi analiz becerisidir. Bir SEO Uzmanında; ne, ne zaman, kimin, nerede olduğu gibi sorularla ortaya çıkan ‘neden’ ve ‘nasıl’ sorularını anlama becerisine sahip olması beklenir. Kısaca 5N1K analiz yeteneğine sahip olmalıdır.
Şimdi organik trafik artışlarını düşünün. Burada bir SEO uzmanının görevi raporlara bakmak ve ani artıştan hangi hamlelerin sorumlu olduğunu bulup, göstermektir. Ayrıca bir düşüş varsa sorunun temel nedenlerini bulmak için son zamanlarda atılan hamleleleri bulacaktır. Bu aksaklığa yönelik mümkün olan en iyi çözümü belirlemek için önemli bir analiz süreci yaşayacaktır.
2. Araştırma
Analizden sonra sahip olunması gereken ikinci önemli beceri ise araştırma becerisidir. Şunu en başta söylemek gerekli “bir SEO Uzmanı çok araştırır.” En çok kullanılan araştırma şekli anahtar kelime analiziyle başlar.
Kampanyalar için stratejik temel oluşturmak için anahtar kelime araştırması önemli rol oynar. Kelime araştırması başlangıç için ilham verici olabilir. Arama motoru teknolojileriyle ilgili güncel dünya senaryolarına ilişkin en son haberleri ve güncellemeleri okumak ve araştırmak yeni fırsatlar bulmanıza yardımcı olabilir.
3. Kodlamanın Temelleri
Kodlama yazınca korkmayın! SEO alanında ilerlemek için profesyonel bir kodlayıcı veya programcı olmanıza gerek yoktur. Günümüzde temel SEO işlevleri genellikle hazır CMS sistemleri üzerinden ilerler. Örneğin; WordPress, Opencart gibi, ancak kodlama ve ilgili teknolojik gelişmeler hakkında bilgili olmanız yeni teknolojilerle uyumlu çalışmanızda önemli katkılar sağlayabilir.
Kodları tanımanız da önemlidir, bu kodları bilmek SEO çalışması yaptığınız web sitesinin kaynak koduna baktığınızda neyi nasıl kullandığını bilmenizi sağlar.
4. İletişim
SEO alanında iletişim çok önemlidir. Doğru miktarda iş yapıldığından emin olmak ve direktiflerinizin yerine getirilip getirilmediğini belirlemek için ekip üyelerinizle proaktif bir şekilde iletişim kurmanız sağlıklı seo süreci için gereklidir.
Ekip arkadaşlarınızın dışında müşterilere işlerin nasıl yürüdüğüne dair çok teknik bir fikri olmayan müşterilere karmaşık kavramları da açıklamanız gerekecektir. Web sitenizin kullanıcılarıyla ilişkilendirilebilecek içerikler oluşturmak da oldukça önemlidir. Bu nedenle alanınızda daha rekabetçi olabilmek için mükemmel iletişim becerileri son derece işinize yarayabilir.
5. Öğrenme Hızı
Teknolojideki gelişmeler nedeniyle yeni kavramları öğrenmek ve mevcut dünya senaryoları ve durumları hakkında güncel bilgi sahibi olmanız gerekecektir. Bu nedenle SEO ve bununla ilgili ortaya çıkan tüm yeni bilgiler hakkında ayrıntılı bir fikre sahip olmalısınız. Hızlı öğrenme becerisi, SEO alanında iyi bir iş bulmanıza ve bu yeni sektörünüzü tanımanızda yardımcı olabilir.
SEO Uzmanı Sorumlulukları
Bir SEO Uzmanı yukarıdaki becerilere ek olarak aşağıdaki sorumlulukları da yerine getirebilmelidir:
- JavaScript, CSS ve HTML’de programlama dillerini öğrenin.
- İşletmenin gelirini artırmak için PPC kampanyaları yürütmesi gerekebilir.
- Site yapısı ve teknik SEO konusunda bilgili olmalıdır.
- Sıralamaları sürekli takip etmelidir.
- İçerik pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve entegre edebilmelidir.
- Bir web sitesine trafik çekmek için çalışmalar yapabilmelidir.
- Çeşitli arama motorları tarafından gerçekleşen algoritma güncellemelerini takip etmelidir.
SEO Uzmanları Bir Gün İçinde Pek Çok Türde Görevin Üstesinden Geliyor
Başarılı SEO uzmanları anahtar kelimelerden çok daha fazlasını gerektiğini bilirler. Sağlam bir SEO stratejisinin parçası olan tüm farklı bileşenleri gün içinde kontrol etmesi gerekir. Tipik bir SEO uzmanı günü muhtemelen aşağıdaki SEO görevlerinin bir kombinasyonunu içerecektir:
Anahtar Kelime Araştırması
Google, web sitelerinin nasıl çalıştığını belirleyen algoritmalarda sürekli değişiklikler yapıyor ancak bu güncellemelerde anahtar kelimeler her zaman önemli oldu. Anahtar kelimeler hala çoğu aramanın ve SEO çalışmalarının başlangıç noktasıdır. Bir SEO uzmanı olarak popülerliği, rekabet yoğunluğunu ve firmanızla alaka düzeyini belirlemek için anahtar kelime araştırması yapacaksınız, böylece odaklanılacak mümkün olan en doğru anahtar kelime listesini oluşturabilirsiniz.
Optimizasyon
SEO uzmanı sayfamızın ilk kısımlarında belirttiğimiz gibi, SEO anahtar kelimelerden daha fazlasını gerektirir ve optimizasyon çalışmaları SEO uzmanı olarak rolünüzün ayrılmaz bir parçası olacaktır. Bu, kaliteli içerik, iyi meta veriler, temiz bir HTML yapısı, dahili bağlantılar ve hızlı yüklenen sayfalar sunduğunuzdan emin olmayı içerir.
Bağlantı Oluşturma
Google yalnızca web sitelerinize ve içeriğinize bakmaz, aynı zamanda başkalarının sizin hakkınızda “neler söylediklerine” de bakar ve anlar. “Söylemek” derken sadece bir bağlantıyı kastetmiyoruz. Diğer web sitelerinin sizin sitenize bağlantı vermesi, sizi başarılı olarak tanımlaması, web sitenize yönelik bir güven oyu anlamına gelir ve Google sizi sıralarken bunu dikkate alır. Bir SEO uzmanı olarak işinizin ve vaktinizin belli bir kısmı diğer web sitelerinin sizin sitenize yasal olarak bağlanmasını sağlamak için fırsatlar aramak ve anlaşmalar yapmak olacaktır.
URL Oluşturma (Kaynak Analizi)
Bir SEO uzmanı olarak kuruluşunuzun veya müşterinizin web sitesine aynı anda birden fazla türde kampanya yayınlayıp, web sayfalarınıza trafik çekmeniz gerekecektir. Hangi trafiğin hangi kaynaktan geldiğini bilmek SEO sürecinizde önemlidir. Örneğin, birisi bir haber bültenindeki, mail bültenindeki veya bir tweet’teki bağlantıya tıklayabilir, bir Facebook gönderisinden veya bir reklamdan da ulaşabilirler. Trafiğin tam olarak nereden geldiğini belirleyebilmeniz gerekecektir.
Analitik
Hangi hamlenizin işe yaradığını bilmenin tek yolu analizlere bakmaktır. Bir SEO uzmanı olarak web sitelerinin, açılış sayfalarının ve anahtar kelimelerin nasıl performans gösterdiğini ve trafiğin nereden geldiğini görmek için analizleri günlük kontrol etmeniz gerekecektir.
Mobil Optimizasyon
Google, Bugünden tam 6 yıl önce mobil öncelikli dizini kullanmaya başlayacağını söyledi ve bunu gerçekleştirdi. O günden bu yana Mobil Bu sizin için muhtemelen devam eden bir görev olmayacak, ancak en azından başlangıçta tüm web içeriğinin olduğundan emin olmanız gerekecek. mobil cihazlar için optimize edilmiştir.
Güncel Kalmak
Google’ın ne gibi değişiklikler yaptığını tartışmak bir SEO uzmanı olarak işinizin bir parçası olduğunu söylemek doğru olacaktır. SEO’daki değişiklik ve gelişmelere ayak uydurabilmeniz için makaleleri, blogları ve forumları okumayı içeren bir eğitim süreci daimidir. Google sürekli olarak ince ayar yapıyor ve hazırlıksız yakalanmamak için onun ne yaptığını bilmeniz profesyonel hayatınızda fayda sağlayacaktır.
Odaklanmak
Birileri veya iş arkadaşlarınız e-postalarla, twitlerle, metinler ve sohbet mesajlarıyla sürekli dikkatimizi çekmek için yarıştığı günümüzün hızlı dünyasında, pek çok şey dikkatinizi dağıtıp odağınızı kaydırabilir. Görevlerin çeşitliliği göz önüne alındığında, bir SEO uzmanıyken zaten yoğun çalışıyor olacaksınız, odaklanmanız verimli iş günlerinizin anahtarı olacaktır!
Diğer Dijital Pazarlama Ekipleriyle Kordineli Olun
SEO uzmanı olarak elinizde yapacak çok iş olsa da, diğer dijital pazarlama ekipleriyle kordineli çalışmanız da gerekecek.
- Sosyal medya pazarlama ekibi: Sosyal medya pazarlaması ve SEO birlikte çok iyi çalışır. Başarılı bir SEO uzmanı bilir ki marka bilinirliği (Google’ın sizi sıralarken dikkate aldığı bir şey) artırmaya yardımcı olmak için muhtemelen sosyal medya ekibiyle birlikte çalışmanız faydalı olacaktır.
- Ücretli arama pazarlama ekibi: Tıklama başına ödeme (PPC) ekibi ücretli arama ve reklamlara odaklanmaktadır ve üzerlerinde bir satış yükü vardır ancak siz umut verici anahtar kelimeler bulmak konusunda onlardan daha yeteneklisinizdir.
- Halkla ilişkiler ekibi: Basın bültenleri ve diğer tanıtıcı araçlar birer içeriktir ve SEO için içerik gereklidir. Ürettikleri herhangi bir içeriğin SEO için fayda sağlayacak şekilde optimize edildiğinden emin olmak için muhtemelen PR ekibiyle birlikte çalışacaksınız.
- Content Marketing ekibi: Halkla ilişkiler ekibinde olduğu gibi İçerik pazarlama ekibinde de görevleriniz benzeşiktir. SEO uzmanı olarak göreviniz; üretilen içeriğin SEO için optimize edildiğinden emin olmaktır. Sonuç olarak muhtemelen içerik stratejisi ekibinin bir parçası olacaksınız.
- Web geliştirme ve Yazılım ekibi: SEO, mutfak kısmında (arka planda) iyi bir altyapı olmadan gerçekleşemez. Sayfaların temiz olduğundan ve hızlı yüklendiğinden emin olmak ve tarayıcılarla uyum olmak SEO uzmanının daimi incelediği çalışma alanıdır.
Bir SEO Uzmanının Hayatında Sıradan Bir Gün
Çoğu SEO uzmanına bir iş günü hakkında soru sorduğunuzda yukarıdaki görevlerin bir tür karışımını kendine özgü açıklar ve her biri için harcanan gerçek zamanın o anda olup bitene bağlı olduğunu size söyleyecektir. Örneğin; yeni bir kampanya veya web sitesi planlama sürecindeyken, anahtar kelime araştırmasına daha fazla zaman harcayacaksınız; ancak sektör haberlerini takip etmek, yalnızca zaman olduğunda ara sıra gerçekleşen bir şey olacaktır.
Ancak e-postalar ve şirket içi toplantılar herkes için değişmez bir durumdu ve günün büyük bir bölümünü kaplar. E-posta ve toplantı türleri, ne tür bir SEO işinize sahip olduğunuza bağlıdır. Bir SEO uzmanı olarak iki türlü kariyer yolculuğunuz vardır bunlar: işveren için veya müşteriler için. Genel olarak her iki rolde de günlük görevler aynı olsa da, özellikle e-postalara cevap verme ve toplantılar söz konusu olduğunda bazı farklılıklar barındırır. Örneğin, müşteriyle yüz yüze yapılan toplantılar ve şirket içi toplantılar çok farklı süreç olma eğilimindedir.
SEO Uzmanı Maaşı
Bu başlık altında SEO Uzmanı maaşlarını derecelerine göre ele alacağız.
- Yeni başlayanlar için aylık başlangıç maaşının 1.000 USD civarında olduğu tahmin etmekteyiz. Ancak çalıştıkları acenteye ya da şirkete göre bu rakam 1.500 USD’ye kadar çıkabiliyor.
- Bu alanda biraz deneyim kazandıktan sonra, yönetim ve yönetici rolleri için aylık 1.500 USD civarında bir ücret aralığı beklenebilir.
- Üst düzey pozisyonlar doğal daha yüksek maaş alacaktır. En üst pozisyonlar için, özellikle İstanbul ve Ankara da aylık maaşları 2.000 USD ile 3.000 USD arasında olması beklenir.
SEO Uzmanı Olmak İçin Hangi Bölüm Okunabilir
Aldıkları eğitimin derecesi veya bölümü ne olursa olsun, temel becerilere sahip herkes bu işi yapabilir. Ancak şu bölümler avantajlara sahiptir; Mühendislik, Bilgi Teknolojileri, işletme, teknoloji veya pazarlama alanında bir bölüme ait diploma değerli olacaktır.
Firmanız Yurtdışına Hizmet Veriyorsa SEO Nedir Sizlere Muhteşem Bir Yol Haritası Belirleyecektir.
Başlangıç
Başarı Oranı
Üzerinde Çalıştık
Aylık Ziyaretçi
Tecrübe
SEO çalışmalarının başında yer alan Tahir Dinç, 2024 yılı itibariyle 23+ yıllık bir deneyime sahiptir. Günümüze kadar bir çok dev firmanın SEO sürecini yönetmiştir.
Gizlilik
Firmanız SEO süreçlerine sadece siz ve SEO Nedir mentör ekibi erişim sağlayabilir. Sitenizle ilgili veriler güvenli olarak saklanmaktadır.
Size Yakın SEO Uzmanı
Şehrinizde bulunan anlaşmalı iş ortağımız SEO uzmanı ile SEO çalışmalarımızın detaylarını görüşebilirsiniz.
Çalışma Alanları
SEO uzmanlık sürecinde kullandığımız teknolojiler ve Partner anlaşmalarımız. SEO Nedir şirketimiz ile SEO çalışmalarınızı güvenle yaptırabilirsiniz.